Black Death

Igår kväll hos Emma kollade vi på Black Death. Jag blev sugen på att se en läskig film, det blir jag ibland och efter filmen kan jag ångra mig i veckor, månader.. Jag tycker det är spännande att titta på läskiga filmer just när man ser dom men när man är ensam efter det önskar jag nästan jämt att jag inte tittade. Många kanske inte ens tycker den är läskig men jag gillar inte psykiska filmer, blir lätt träffat av dem. Jag "gillar" att gråta till en riktigt bra sorglig film också men vissa sånna typ "Brokeback Mountain" blir jag deppig av efter. Men den är sjukt fin, allså inte Black Death, för den tyckte jag inte om. Men men. Filmen gick ut på att det var pest(allså massa bölder och död,mysigt) och det handlade om en munk och några män som ska till en by dit pesten inte kommit och byn är VÄLDIGT konstig. En kvinna i byn gör massa hemska saker och lurar dom. Sen dör typ alla. Och hon kvinnan i byn är helt sjuk, hon hatar kristna och dödar massa folk. Och man får se mycket i filmen t.ex bölder och när dom skär halsen av varandra och skär upp magen på varandra och så.... Ja, jag säger inte mer. Om ni har tråkigt kanske ni kollar på den. INTE min typ av film. Jag gillar inte bara glada filmer, gillar verkligen sorgliga också men inte när dom är så psykiska.
Det konstiga var också att det stod äventyr, thriller på baksidan. Äventyr för mig är typ Pirates of the Caribbean eller Robin Hood, men jag tyckte inte den var särskilkt lik sånna bra, lite gladare och spännande filmer :P
Vi åt i alla fall Kinder ägg till filmen, då blev man gladare ^^

En bild på när jag skar Granatäpple en gång, tyckte den passade :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0