IRRITERAD

ibland blir det inte som man tänkt. Vår svenska lärare berättade att vi kan vara med i en Krönika tävling. Man skickar in en krönikan man har skrivit  och så kan man vinna en Ipad 2, man får träffa Alexandra Pascalidou och man får sin krönika publicerad i tidningen Metro(!). Det är självklart väldigt många som tävlar, även fast tävlingen är bara för högstadie elever, men det vore så jäkla nice att vinna.

Till det jag är irriterad över. Jag fick en liten lapp av min svenska lärare där det stod att min krönika är för lång och att det bara får vara 2100 tecken. Jag lyckades nyss komma på hur man kollar hur många tecken det är och min var typ 2800 tecken..Måste ju ta bort typ 700, hur kort ska den vara, det blir ju inget kvar?! Grejen är ju att jag inte vet vad jag ska ta bort, måste jag ta bort massor så blir den ju inge bra. Det blir ju inte samma krönika, jag behöver ju ha så många ord och meningar för att den ska vara bra...Okej, lite småsur här.
Och så krånglade det att lägga upp en video också. Tänkte bjuda på denna video av "First aid kit". Jag hade lite svårt för dom först men jag tycker detta är bra pluggmusik eller bara om man tar det lugnt. Det är väldigt fint i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0