Tält upplevelser

Hello! Hört att det har snöat massor i Stockholm idag, men här har vi haft superfint väder! Inte så varmt men det har varit solit hela dagen, så vi valde en perfekt dag att öva på att resa militärtältet. Imorse åkte jag och Emma till Bella och vi har mest fixat med tältet hela dagen, vi hann sy lite på kläderna och käka, vi skulle ha hunnit planera mat till veckan vi ska på Lajv också men så långt hann vi inte. 
Tycker det har varit ganska kul och det är så mysigt i tältet. Vi reste det med hjälp av Bellas pappa, sen lagade vi hål i tältet och innan vi åkte hem så fällde vi det. Bokstavligt talat fällde..Vi gjorde det själva, jag och Bella stod och höll i röret i mitten av tältet medans Emma gick runt och tog bort pinnar och krokar. Sen skulle vi lyfta röret medans Emma skulle lyfta bort den nedersta delen av det, vi var så upptagna att kolla ner men när jag kollade upp såg jag att röret, och därmed hela tältet höll på att rasa över oss. Haha det gick bra till slut, vi lät det rasa sen kröp vi ut. Ska bli riktigt mysigt att bo i det en vecka!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0