Blood diamond

Filmer filmer filmer, känns som mina inlägg inte handlar och mycket annat. Någon gång i veckan ska vi gå och se Batman och den 23 kommer en film ut som jag vill se. To Rome with love tror jag den heter, Woody Allens 44:e film, med bl.a Ellen Page. Den verkar bra, bra skådespelare och inspelad i en fin miljö som Rom.
Till en helt annan typ av film, Blood Diamond, som jag och Anton såg i helgen. Han fick välja film och jag var lite skeptisk först för han väljer oftast skräck eller action men denna film var faktisk grym. Den är från 2006 och handlar och diamand handeln i Afrika, väldigt spännade, stark och känslofull film. Detta är en sån film som man blir allmänbildad av och som alla borde se. Går inte igenom handlingen för det behövs inte, jag litar på att ni ser den endå. Jag älskar filmer som slutar med verklighets text om hur det verkligen gick, som innehåller spännade fakta osv. Får ofta gåshud av sån text. Jag har heller aldrig sett Leonardo DiCaprio som särskilt snygg men det var något med honom i denna film..
Nu ska jag platta luggen och plåstra om mig sen åker jag till Emma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0