Life as we know it

Den filmen har jag sett idag och jag gillade den verkligen. Den hade likson lite av allt, inte bara en romantiskt komedi. Okej den hade ett lyckligt slut men det gillar jag, men den var också sorglig, fin och rolig. Den tycker jag folk borde se. Jag gillar Katherine Heilg och Josh Duhamel hade jag aldrig sett förut men han var bra. Och så hade Josh Lucas en roll också och han är bra. För att inte tala om den underbart supersöta bebisen Soph som det handlade om. Jag gillar bebisar^^

Den handlade iaf om Holly(Katherine) och Messer(Josh) som båda var bästa kompis till ett par som precis fått en bebis, bebisen Soph. Holly är bästa kompis med mamman till Soph och Messer till pappan. När Soph föds bestämmer föräldrarna att Holly & Messer ska bli gud föräldrar. De båda älskar Soph men däremot så hatar de varandra.. Föräldrarna till den ca 1 åriga bebisen dör i en bil olycka och kvar att ta hand om henne blir Holly och Messer. Medans de bor i tillsammans med Soph i hennes och hennes döda föräldrars hem(för att hon inte ska bli för förvirrad utan känna sig hemma) så försöker de komma på bra nya föräldara till henne. Men kommer till slut fram till att de båda vill göra som deras bästa vänner velat, att gudföräldrarna tar hand om henne, så de försöker få det att funka. Förutom att de hatar varandra så försöker de båda fortsätta leva sina gamla liv med massa olika tjejer(i Messers fall då..) och deras båda karriarer. Allt blir kaos, speciellt när de båda inte är redo för en bebis och inte har en aning om hur man bär sig åt.
Svårt att förklara men den var bra.


Är inte helt säker på varför jag tyckte den var så bra. Var det kanske för att jag var beredd på en helt vanlig romantisk komedi? Det var ändå någon känsla som passade mig, stämningen i filmen liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0