Grillning, prat, skratt & musik

Ciao! Hur är det med er? Jag mår fint och kvällen var kul igår. Efter skolan gick vi en snabbis på hindersmässan med Jacob och sen åt vi på Saigon. Sen sålde vi fika och det gick ganska bra, och vid halv 8 blev vi hämtade av Emmas pappa. Vi kom inte igång med elden förrens vid 9 eller nått, men vi satt kvar i kåtan till ungefär 3 och mysigt var det. Vi var jag, Emma, Bella, Izabell, Linn, Max och min bror Anton var med en stund också :) Sen tittade Mårten och hans kompis Kalle in en snabbis. Vi snackade, skrattade, grillade lite och lyssnade på musik. Och så lekte vi en lek också, "mugg leken" kan vi kalla den. Låter himla larvigt och det var det också, men kul! Himla svårt att förklara men det går ut på att man ska vara några stycken och alla har varsin mugg och trummar på, lyfter, klappar händer och sånt i en speciellt ordning, som en ramsa. Låter kanske inge kul men det var det, och det var svårt att alla skulle lyckas samtidigt och öka takten, i takt. Vi filmade det och i alla filmer är det någon som tappar muggen eller råkar slå iväg den så den nästan hamnar i elden. Jag kan tänka mig hur kul det måste vara och göra detta om alla är fulla, ännu mer omöjligt ju! Det lät mycket också, och vi satt sjöng med till massa gamla låtar så det hördes i hela byn.
Vi gick och la oss vid 4, men jag, Emma och Izabell var vakna och låg och snackade till lite innan kl 6. Det är så skönt att ligga och snacka med sina kompisar, speciellt på natten. Idag sov vi till typ halv 12, och vid ett drog Bella, Izabell & Linn. På eftermiddagen har jag spelat plump och sällskapsspel med Emma och Max. Vi låg och kollade på gamla bilder och flamsade också, men kul hade vi :) Hur har er fredag varit? ♥

Fire ♥

Japp, man ser ingenting..men den fick vara med ändå. Jag har ljusat upp den, det är därför den ser så konstig ut men den var typ svart innan..från vänster: Bella, Linn, Izabell :)

En halv suddig bild på vår middag på Saigon. Ingen av oss(jag, bella & emma)var särskilt hungrig så vi delade på en "Saigon trippel"


Kommentarer
Postat av: Max larsson

Ja denna fredag var den bästa fredagen i mitt liv!! :)

Mugg leken ägde ju! :D

2012-01-28 @ 23:00:58
URL: http://jahjertadu.blogg.se/
Postat av: agnes

Okej^^ va bra att något tyckte det var SÅ kul! :) Aa, den var rolig! ^^

2012-01-28 @ 23:35:01
URL: http://missagnescecilias.blogg.se/
Postat av: Max larsson

Tycker inte du det var bra? :(

Och vadå något? Man säger väl någon till mig elr? :(

Btw de gamla bilderna var riktigt roliga att titta på! :D

2012-01-29 @ 22:51:28
URL: http://jahjertadu.blogg.se/
Postat av: agnes

Jo, det var väldigt kul :) Men tyckte du använde lite starka ord eller nått kanske^^ Skrev ju fel.. Aa, tyckte du ja ^^ Ne, men det är kul att titta på gamla bilder :)

2012-01-29 @ 22:58:58
URL: http://missagnescecilias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0