"Listen you sinner, I'm sinning to. Just wait until the darkness falls so I can sin with you"

Folk hittar inspiration på olika sätt, och jag har alltid tyckt att jag inte har någon inspiration. Alltid undrat hur man blir inspererad och insperande. Inspirerande har jag inte lyckas bli än tycker jag inte, men inspration hittar jag i musik. Jag lyssnar alltid noga på låtar, texten är viktig. Det finns ju låtar som är uttryckta på exakt det sätt du känner, men aldrig kunnat beskriva, och det är underbart. Jag lyssnar ju inte alltid super noga, men alla mina favorit artister och skivor kan jag texten på. T.ex brukar jag alltid läsa alla texter i texthäftet i skivan eller på internet och försöka förstå vad låten handlar om. Så var det t.ex med Takida, jag har lyssnat extremt mkt på deras skivor och ibland undrat vad låten handlat om, och nu kan jag de flest låtar utantill. Just nu sitter jag och letar fina uttryckta meningar ur häftet i Gavin DeGraws "Chariot" skiva, och det inspirerar.
Nu ska jg försöka slita mig från datorn och få min sömn. Nog för att 5 timmar duger till sömn när man har kul med vänner, men ska bli skönt att få mer sömn inatt. Känns dock lite ensamt och kallt. Extra mycket just för att 3 st sov på min golv inatt och en i sängen med mig, och för att jag inte varit ensam sen i torsdags kväll. Det är lätt att tycka synd om sig själv. God natt ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0