Lööördag 7 januari 2012

Hej! Igår blev det ju lite bråttom för jag åkte till Emma ganska oplanerat, men det var kul. Vi trodde vi skulle se film men det blev att vi satt och snackade i timmar. Vi satt där på hennes golv och åt chips, snackade, lyssnade på musik, och flinade. För det är vi nämligen experter på. Vi kan babbla konstant i en kvart och sen blir vi båda tysta och sjunger med i nån låt och sen flinar vi. Vi kollade lite på svärdet och spiran också innan vi gick och la oss. Men jag var inte trött, så efter vi läst en stund så kommer Emma på att vi kan berätta en historia. Allså att den ena börjar berätta lite och sen fortsätter den andra och så håller man på så.

Vi berättade om en bokmal som hette Bertil och var lila, och han bodde i boken Bläckhjärta. Problemet var att Bläckhjärta var en av Emmas favvo böcker så hon kollade/läste i den ofta, så en dag ramlade Bertil ur boken och gick till Harry potter för att hälsa på sin vän Göran som bodde där. Dom blev kära och skulle gifta sig. Sen får man följa med dom på äventyr när dom går till olika vänner för att berätta och hur alla tar det olika. Men Bertils föräldrar, som bodde i Alice i Underlandet, blev glada och hans mamma hjälpte dem med bröllopet. Å juste, dom funderar på vart dom ska bli och jag tror det blev Sagan om Ringen. Sen blir det pinsamt på bröllops natten osv..

Jag tyckte den var ganska bra, vi brukar göra så här ibland sent på kvällen. Idag gick vi upp och åt frukost och sen skulle Emma bort så dom släppte av mig hemma och nu sitter jag här. Drack te och fikade med Mamma, Ove, Anton och Max när jag kom hem och sen kollade jag på när Anton spelade Skyrim. Skriver mer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0