Min dag

Hejsan! Åh, orkade verkligen inte mamma och Oves(min låssas pappa, fast hatar det ordet...) humor vid matbordet! Så torr! alltså inte att det var så tråkigt så det blev kul utan Ove har bara dålig humor. Ålltså sjukt hur mycket man kan störa sig på någon, han är så olik mig och as jobbig..Nog om det, idag var ju jag i skolan igen! :)
Dagen började med att Emma kom hem till mig, och när vi skulle sätta oss för att äta frukost så står det en liten gul och rosa my little ponny på bordet, haha! Sen började skoldagen med buss till stan med Emma och Max, för att typ alla klasser årskurs 7-9 i Örebro skulle samlas på Conventum. Där var det typ en gala/föreläsning om våld som hölls av Ösk snubbar. Det var ganska intressant och filmen vi fick se var lite hemsk.. Det var bland annat en kille som snackade om hans bror som dött i en fotbolls huligan fight typ, ah eller för att han vart osams med huliganer eller nått. Han var en bra talare och höjdpunkten, han var rolig också! Sen filmen och efter det lite mer snack. Sen drog vi(Jag, Max & Emma) till Saigon och åt.
Men efter denna gala/föreläsning så hände en hemsk grej. Vi märkte inget, jag läste om det nyss. Det var ett bråkigt gäng ungdomar, och en i personalen såg att en av dom tänkte sno en mic. Den anklagade försökte hållas kvar men det slutade med att personen blev på hoppad och slagen och sparkad, för att de skulle befria sin kompis. Helt sjukt! Man kan ju tycka att folk borde ta åt sig när en kille just berättat att hans bror blivit dödat i en onödig fight, och just sett en film om ungdomar som blev misshandlade, men tydligen inte. Det var också några som krossade fönster på conventum. Läs gärna artikeln.
Anti-våldsgala slutade med spark i huvudet - Nyheter - www.na.se

Nog om det tråkiga, efter lunchen på stan såg åkte vi tillbaka till skolan och hade spanska och matte, sen följde jag med Emma hem en snabbis. Vi pluggade lite och kollade upp bion på fredag. Vi ska se Sherlock Holmes "A game of shadows" som tänkt :)

Nu ska jag plugga...
cool bild, inte jag som tagit då..

Kommentarer
Postat av: Max larsson

Så taskigt att dissa mig.. 724an är bättre än 721an!! ^^D

2012-01-18 @ 19:57:27
URL: http://jahjertadu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0