Nördbutiken@Gamla stan@Stockholm

När vi var i Stockholm så var vi en butik i gamla stan som jag inte har berättat om, en sience fiction bokhandel! Och japp, den var som den låter, nördig allså. Men vilken butik! Gillar du Sagan om ringen, Star wars, Twilight, Harry Potter eller någon annat liknade bok så är detta en väldigt rolig butik. Det var en hel bokhandel med bara massa sånna böcker. Och en del annat också, som filmer och en trappa upp var det bara sällskapsspel. Det var en mate(som vi åt lunch med innan) som tipsade om bokhandeln, och jag erkänner att det först inte lät så kul, men jag hittade  en rolig grej. Jag kollade knappt på böckerna utan stod och dregglade över det på bilderna... Harry Potter trollstavar! Okeeej, tänker ni nu men vet att det finns folk som tycker det är lika kul som jag! :)
Det fanns alltså kopior av trollstavarna från flera karaktärer i Harry Potter. Tyckte det var riktigt kul och tänkte köpa en men gjorde det inte. Dom kostade 400 st och jag hade pengar så det räckte, fast då hade jag inte haft så mkt nu. Men nästa gång jag är i Stockholm ska jag köpa en! Det är ju en rolig samlar grej och det tror jag att jag ska göra. Det fanns inte från alla karaktärer men t.ex, Professor severus snape, Professor Lupin, Voldemort, Ron Weasley, Draco Malfoy, Professor McGonagall osv. Om man ska köpa en vill man ju både att det ska vara en bra karaktär och en fin trollstav, och Lupins trollstav var den jag funderade på. Tror man kunde köpa kärleksdrycker också och lite annat t. ex halsdukar och små knappar med elevhemmen på. 
Äffaren finns i Stockholm, Göteborg och Malmö tror jag det var, och det kanske finns andra trollstavar i de butikera :)
Ska sluta snacka nu,haha. Tyckte det var kul iaf , nu vet jag vad jag ska samla på...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0