Snyft helg

"Ones upon a time, there was Candy and Dan.."
Såg just klart Candy, en himla fin hemsk film. Creation, som jag såg igår, var liksom sorglig och fin och jag grät mer till den. Denna film grät jag också till men den var mer att man känner sig deppig efter. Den var liksom dyster. Men ändå både fin och hemsk. Svårt att förklara men den var bra i alla fall.

Den handlade om Dan(Heath Ledger) och Candy(Abbie Cornish) som har problem med knarkandet. De försöker göra allt för att få ihop pengar till knark och förutom lite smått här och där så tjänar dom pengar på att Candy är hora. Annars har dom inga jobb. Men dom älskar varandra och håller ihop. Candy knarkade inte när dom träffades men efter ett tag blev hon också fast, och det går mer och mer utför. Dom har många motgångar men försöker verkligen hålla ihop och ett antal gånger försöker dom också bli rena. En av gångerna pga att Candy blir med barn.

Hela filmen handlar om att dom knarkar och alla problem som kommer med det. Väldigt stark film och värd att se. Nu ska jag sluta deppa för jag har en del att göra. Har gjort allt jag vill på förmiddagen, alltså sett film och HTG och latat mig, och nu har jag läxorna kvar. Fysik, spanska, lite matte och så ska jag läsa typ 70 sidor i en bok till imorrn.. Men först..Middag!

Kommentarer
Postat av: maria ohlén

Skulle jättegärna vilja se den filmen. Har du den och skulle du vilja låna ut den i så fall?

2012-01-25 @ 12:30:55
Postat av: agnes

Har tyvärr den bara på datorn, och det var ganska dålig kvalite..Värd film att se :)

2012-01-25 @ 17:21:22
URL: http://missagnescecilias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0