England, England, England

Hey! Denna morgon var det svårt att komma upp ur sängen när man hördet regnet smattra på fönstret. Förutom att sova denna dag så har jag ätit chokladbollar och kaffe, varvat med att städa ur vårt sängkläderskåp och kollat på Escape to the country. Gud vad jag blir inspirerad av det programmet, och idag var det ett special avsnitt som handlade om stenhus.. Slutade med att jag satt och googlade på massa fina hus och då hittade jag lite intressant information, enligt mig.

Okej jag älskar ju filmen "The Holiday" med Jude Law, Jack Black, Kate Winslet och Cameron Diaz och jag föll för huset direkt, rosehill cottage. Då fick jag nyligen veta det här..
Dom byggde upp huset bara för filmen och tog ner det igen efter filmen! Jag blev riktigt förvånad för jag trodde att dom hittat en liten fin stuga som var gammal, men då visade det sig att den var uppbyggd. Dessa bilder hittade jag på en sidan där en tjej berättade att hon hade besökt staden där dom spelar in filmen flera gånger och aldrig hittat huset, inte så konstigt alltså. Men om jag fattade rätt så finns det däremot en nästan likadant hus som dom inspererats av som man kan hyra.
Då har jag lärt mig något nytt idag då.











Vill ha ett eget sånt hus! Så underbart vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0