Läder, svett och kängor VS Vit klänning, parfym och klackar

Hejsan! Vilken dag det var igår! Jag hade för fullt upp för att blogga igår efter sunedagen. Var svart i hela ansiktet, hade latexnäsa och öron, var svart om fingrarna så jag kunde inte ta i något osv. Men jag lyckades få bort allt fetsmink och duscha och klä upp mig, och det gick ju ganska bra. Eller vad tycker ni? Både sunedagen och balen var riktigt kul iaf. Jag, Bella och Emma gick upp vid 6 igår  för at hinna sminka oss och klä oss, och sen tog vi bussen till skolan. Eh, ja ni kan nog förstå va folk stirrade på oss hela dagen(!) och det var riktigt roligt att kliva på bussen, haha. Folk i skolan blev också ganska imponerade, för att inte tala om alla barn! Det häftigaste var nog när vi satt och väntade på bussen upp på stan för att göra lite upprag(för det går ju sunedagen ut på) som på bilden och så åker en polisbil förbi. Vi tänkte haha den kan vi åka med, för ett uppdrag var att åka med en polisbil. Det dröjer inte länge förens samma polisbil åker förbi igen och gör en u-sväng i korsningen och stannar vid busshållsplatsen där förövrigt bara vi sitter. Det visade sig att dom undrade varför vi var utklädda och så ville dom ta bilder med oss! 3 jättetrevliga poliser och som ni ser på bilden så ville dom låtsas arrestera oss,haha. Vi nämde uppdraget och dom ville gärna vara till hjälp och skjutsade oss upp till stan. Superrolig upplevelse, nu kan jag säga att första gången jag åkte polisbil var som svartblod!

Var HELT slut efter dagen men orkade ändå dansa hela kvällen på avslutningsfesten och gissa vem som har träningsvärk i benen nu! Vi var framme vid lokalen vid 7 och då blev det middag och efterrätt blandat med allsång och tal. Efter allt det så dansade vi med våra partners och sen blev det fest hela kvällen lång!
Det var riktigt svettigt men folk dansade på endå, fötterna ömmade och mina vader är döda men jag lär minnas kvällen i alla fall. Var hemma vid 1. Idag har vi städat och spelat brännboll och efter skolan gick vi hem till Bella och umgicks.

Nu ska jag sova men vi hörs imorrn och då är det SOMMARLOV!

Orkade inte fixa bilden åt rätt håll, men här är jag Bella och Emma.

Emma och Bella, även fast man inte kan tro det!

Jag som blir "arresterad" av två väldigt glada poliser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0