Mynta och Pumpor

Och innan ni frågar, det håller inte på att bli en trädgårdsblogg, jag tycker bara om det mycket. För att fördriva tiden denna eftermiddag så har jag strosat runt i trädgården och så plockade jag lite mynta och gjorde te på. Älskar myntate och myntahonung, vanligtvis gör jag te av pepparmynta men i år har vi en ny sort, en marockansk mynta. Det säga att det ska vara den bästa myntan att göra te av och den var riktigt god. Jag tog också en före och efterbild på mitt och mammas lilla arbete som vi gjorde igår, att plantera våra
prydnadspumpor. Det blev två plantor över så dom gav jag till Bella och hennes mamma Sanna, hon fyller nämligen år idag så jag ska hem till dem vid kl 6.

Synd att ni inte kan känna doften, fast jag tycker faktiskt mynta är ganska fint också.

Före:

Efter:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0