Torsdag 22 mars- "Vill känna lite träningsvärk"

Ciao! Ännu en gång denna vecka har jag super ont i magen så jag ska bara ta det lugnt, lata mig vid datorn och kolla på Hem till Gården. Idag har det inte hänt något speciellt, vi har druckit kaffe och spelat kort som vanligt på rasterna och sista lektionen var profil då vi satt och spelade gitarr och sjöng. Och vi är ju inga musiker direkt men jag måste säga att vi är lite musikaliska ändå! Efter det blev det glass i väntan på bussen, promenad hem från busshållsplatsen med min bror och plockning av tussilago(vet fortfarande inte hur det stavas?)vid skogskanten.

Jag tänker varje dag att jag måste ta upp träningen igen! Det handlar inte om att jag har särskilt dåligt självförtroende eller tycker jag är tjock utan att jag vill kunna gå i bikini och tycka att fan va snygg jag är, och så vill jag vara hälsosam och vältränad! Okej jag kommer aldrig kunna sluta äta choklad, chips, glass, dricka osv. men jag vill minska på det och öka träningen(som just nu inte existerar förutom idrotten i skolan och promenader ibland) och bättra min kondition som är sämst. Det är väldigt dyrt med träning, och kläder osv. Men känner just nu att jag vill lägga pengar på träning för det är ju ändå mycket roligare att köpa kläder när man är "Nöjdare" över sin kropp. Så muskler here we come!! (okej, ha hört att man inte ska ropa hej förrens man kommit över bäcken.........ska kanske köpa träningkort och börja träna först).
Jag är ofta ganska opeppad innnan jag ska träna(och ibland aspeppad) men jag försöker tänka på känslan man får efter man tränat, för den kan ju ingen påstå att det inte är en grym känsla! Vill känna lite träningvärk.
På tal om träning så är ju simning väldigt bra och inte jätte dyrt så jag och Bella ska kanske iväg och simma i helgen, för att starta något vi tänka göra länge. I brist på annat så kommer två inspirations bilder för mig. 

Skulle förresten bli superglad över lite kommentarer så släng gärna in en om ni vill göra mig lite extra glad. Kanske något åsikt/tanke om träning? :)




Kommentarer
Postat av: Max larsson

Hahaha för skön du är! "jag vill kunna gå i bikini och tycka att fan va snygg jag är" du är ju ur läcker! :)

2012-03-23 @ 17:13:27
URL: http://jahjertadu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0