Freeedag 2 mars

*åh va kul det var att skriva mars, våren är påväg!* Hej! allt bra med er? Sorry att jag inte har bloggat, kom faktiskt hem lite efter 3 men har inte blivit av. Idag var det självklart skola och dan hr varit okej. Vi hade teori på hemkunskapen och jag trodde det skulle vara tråkigt, men det var faktiskt ganska kul. Vi pratade om ekonomi, alltså om hur mycket pengar vi får i månaden, vad de går till, vad vi kostar i månaden, hur bankkort "fungerar", reklam osv.
När vi skulle gå från hemkunskapen till matsalen så stötte vi på en spelande klass. Det var 9A, Izabells klass, som hade musik och alla i klassen hade tagit ett instrument(trummor, maracas osv. typ slaginstrument och så) och gick som en parad och spelade över hela skolan! de hade tydligen varit runt lite överallt och det var så kul att se alla småbarn stanna upp, tystna och kolla med stora ögon, haha. Snacka om glägje spridare! :D
Efter skolan så planerade jag och Bella att promenera hem till henne för att vi inte orkade vänta 1 h 45 min på bussen, men snälla Max och hans pappa erbjöd oss skjuts och vår lathet föll in. Kanske tur att den gjorde det för det blåste faktiskt ganska mycket, jag hade en del att bära och obekväma skor. Men jag planerar att ta en promenad imorrn. Har inte gjort så mycket sen jag kom hem, dödat tid vi datorn, ätit osv. Faktum är att jag fattar inte vart all tid tog vägen..Aja har ändå inte så mycket att göra, utan ska bara ta det lugnt så det gör inte så mycket.

Hade ingen spännade bild så tog denna ur arkivet. Jag och Emma i Rom i somras :)
Emma har inga dreads och jag har typ gult hår, men gillar bilden endå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0