Idé torka och vanlig enformig vardag

Hej! Rubriken kanske inte är sådär överdrivet upplyftande men jag känner faktiskt så, det händer inte så mycket och att det är en helt vanlig onsdag. Idag har det ju som sagt varit en helt vanlig dag, vi har fått tillbaka ett prov, haft hjärt&lungräddning på idrotten och lärt oss vilka språk som talas i Spanien. Det där med språken var lite spännande tycker jag, vi fick kolla på och läsa fraser på Katalanska och se vilken stor skillnad det är jämnfört med den vanliga spanskan som vi lär oss i skolan(och som pratas av flest folk). Men i t.ex områden kring Barcelona, dit vi ska i maj, pratar dom Katalanska, som jag inte trodde skulle vara så olikt men det var det! Som tur är så är dom tvåspråkiga så vi kommer kunna prata "vanlig" spanska med dom men däremot så står skyltar på katalanska..
Efter skolan blev det en snabb sväng upp på stan för att leta present till min låtsas bror som fyller imorgon. Sen hem och, faktiskt, inte sätta på datorn förens nyligen, framåt 9! När jag kom hem så passade jag på att försöka måla bildläxan medans ingen var hemma, tog en dusch, åt och annars har jag läst hela kvällen. Stolt, brukar inte ha ro att kunna sitta och läsa en hel eftermiddag. Drack nyligen en kopp kaffe som var gjort på spisen och riktigt gott och snart ska jag göra mig klar och krypa ner i sängen och kolla HTG. 
På tal om att sova, imorse råkade jag försova mig, eller rättare sagt somna om. Så jag sov till 20 min innan bussen gick, men jag hann. Men god natt ♥

Eftersom jag inte har några bilder som har med saken att göra kommer 2 bilder jag hade i mappen "inspiration". Trähuset är ju bara så mysigt, bilden talar ju för sig själv.

Denna bilden får mig att tänka på att tågluffa genom europa, vilken hade varit väldigt coolt. Kanske man kommer göra någon gång i livet.

Kommentarer
Postat av: Isabellasphotographing - let's rock the photography world!

sv: inga speciella, fixa lite bloggdesigner och sånt :)

2012-03-22 @ 09:51:21
URL: http://isabellasphotographing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0