Onsdag-Polkagris och PLUGG

Hej! Kände att det var dags att jag bloggade lite för idag. Tänkte först inte blogga alls och istället koncentrera mig på läxorna, inte datorn, men jag var ändå tvungen att sätta på datorn för att kolla en sak. Idag har det inte hänt så mycket, okej då det har hänt några saker som är värda att anmärka..^^
På svenskan imorse fick vi se en hemsk film om andra världskriget och så pratade vi allmänt om det och så delade hon ut böcker. Vi ska nämligen läsa böcker som handlar om andra världskriget, kanske inte ett ämne jag valt att läsa om själv men jag tycker ändå det är bra, för det känns som allmännbildning att ha gjort det. jag fick den tjockaste boken..:P Och på spanskan så hade vi lektion med en tjej från Spanien, och det var lite spännade. Vi satt i en liten grupp och övade: vi övade på vår spanska och hon fick öva på sin svenska. Det var lite kul när hon skulle läsa på svenska, för det var första gången hon läste något på svenska överhuvudtaget och det lät lite kul. Men hon var duktigt för att vara första gången. Dagen slutade med att jag hade Muntliga Nationella i matte och det gick helt okej.
Har faktiskt typ inte pluggat fast klockan börjar bli mycket, har verkligen försökt gjort bilden men det går inte så jag satsar på spanska och engelska provet imorrn. Båda dom ämnena är viktiga för mig så jag ska verkligen plugga nu. Ha en bra lillördag kväll, vi hörs kanske senare!


Kommentarer
Postat av: Max larsson

Jag vet att det kommer att gå jätte bra för dig på proven! Men lycka till ändå :) <3

2012-03-07 @ 21:45:19
URL: http://jahjertadu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0