THE COVE

Idag efter att vi ätit frukost så kollade vi på denna film, The Cove. Som handlar om Delfin slakten i Japan. Det är så hemsk! Jag har varit medveten om delfin slakten förut men efter att ha sett denna dokumentären så blir man mer informerad om detta som många människor inte vet om. Man förstår inte att många människor inte är medvetna om detta, hur någon kan vilja döda dessa fantastiska djur och hur kall hjärtade dessa människor är som kan döda denna extrema mängd delfiner för att tjäna pengar. Det slaktas 23 000 delfiner om året och i filmen så fick man se hur dom filmade med dessa gömda förbjudna kamerorna hur japanerna i båtar åkte ut i viken(där dom skrämt in delfinerna och spärrat in dom med nät) och bara stack spjut i hundratals delfiner tills vattnet blev alldeles rött. Helt galet. Jag tycker alla borde se denna film, och man borde visa den i skolan tycker jag.
Usch, och hur dom skyllde på att det var tradition och grejer fast de flesta i Japan inte visste om att det pågick. Och allt detta bara mörkläggs och de låtsas som ingenting.

Varning för blod kanske jag borde säga..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0