You're allowed to have dreams, even if you know you might never reach them

Sluta läs redan nu om du inte vill läsa om något jag drömmer om, älskar och nördar.
Nu är det så här, ni hör mig säga ett flertal gånger i veckan att jag ska kolla på HTG/ Hem till gården och kanske tycker jag tjatar. Men det är nämligen så att jag är en nörd på detta program(nehe :O) och jag kommer nog kolla på det tills det slutar gå, vilket jag hoppas inte händer på LÄNGE.
Jag har länge älskat engelska och england och vackra små sten byar, men när jag började kolla på Hem till gården har allt blivit så mycket mer. Jag kan garantera att jag kommer bo i England något gång i mitt liv, kanske i en by som liknar Emmerdale, eller kanske till och med i Emmerdale. Jag älskar iaf detta program, denna by, dessa personer och denna intro melodi, jag har liksom blivit beroende.

Enda sen jag var liten och satt i mammas knä och sög på tumme och slumrade har jag vetat om detta program. Intro melodin var trygg och mysig för mig, och även fast den idag har blivit ett vardagligt ljud som jag inte ofta tänker på så kan jag ibland stanna upp och le åt minnet från när jag satt där i famnen och små lyssnade till det främmande språket och melodin. Min mamma har sett det sen det började på 70-talet och hon har ju därför varit med från början av livet i byn i norra england, men även fast jag bara sett det i snart 2 år så känns det som om jag redan känner dem. Jag vet, asnördigt. Så en av mina drömmar är att flytta till England och min andra dröm är att få vara med i programmet, det  vore så underbart och coolt.

Det som är lite synd är att det försvinner så många ur serien, flera av mina favorit karaktärer har på ett eller annat sett försvunnit ur serien. Det är ioförsig inte så konstigt men endå. 
Nyss råkade jag också göra en grej..Eftersom programmet sänds 1 eller 2 år efter i Sverige så råkar jag ibland läsa om vad som ska hända.. Och jag råkade nyss läsa om att en av de som det handlar om, och som är en av mina favoriter just nu, kommer råka ut för en olycka och bli förlamad. Och så råkade jag läsa en del mer.. Jag kunde ha låtit bli när jag klickade upp artikeln men jag kunde inte ^^
Nu ska jag sluta svamla, skulle kunna skriva dubbelt så mycket men jag skonar er. Och så måste jag duscha och göra läxa, inte läsa massa artiklar om Emmerdale/ Hem till gården..

Så oerhört vackert! Fanns dock inte så många bra bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0