Världens lataste


Även om jag är lat så är jag faktiskt inte världens lataste, fast det känns så nu.
Idag skulle vi ju ha cyklat 4 mil men man visste nog att inte så många skulle komma för att vi kom hem från Barcelona igår kväll. Jag var ganska peppad igårkväll och tänkte jag ska minsann cykla mina 6 mil(det blir det för mig) som jag brukar varje år på almby klassikern, men det kändes inte alls lika kul imorse. Jaa hade mensvärk och pollenallergi och tabletten funkade inte. Jag och Emma kom i alla fall 7 km, alltså hem till Bella.. Där mötte vi Bella och diskuterade och det slutade med att vi cyklade in på grusvägen till Bella och stannade där.
Vi var halvdöda så vi kollade på film och sen spelade vi spel. Jag hade dåligt samvete imorse men det har gått över nu för vi missade inte direkt skolan utan bara att cykla. Nu har jag kommit hem ogen och ska ta igen Hem till Gården som jag har missat medans jag var i Barcelona!

På tal om att cykla så har några tjejer startat en grej som heter Julia resan. Dom förlorade sin bästa kompis Julia i Cancer och vill inte att fler ska behöva gå igenom detta. Därför har tjejerna denna sommar planerat att cykla från Östersund till Öland, där dom brukade vara på sommaren. Alla är välkomna att cykla med för att samla in pengar till Barncancerfonden. Självklart kan man skänka pengar endå men jag tycker detta är en väldigt kreativ idé och det får folk engagerade, speciellt när det är så personligt.
Jag funderar på om jag ska vara med och göra detta i sommar, vi får se. Om jag inte har möjlighet så vill jag i alla fall kunna bidra så jag ska skänka av mina egna pengar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0