PRIDE

Hi guys! Sitter och diggar musik och lägger över massa bilder till datorn! Igår var vi på Pride festivalen och jag tänkte lägga upp lite bilder och berätta lite vad vi gjorde. Igår var det en vanlig dag i skolan då vi hade historia, naturvetenskap och lite andra lektioner. Det var faktiskt riktigt kul, tack vare lärarna. Efter skolan drog jag till Tullängen, träffade Izabell lite och sen Bella och Emma. Vi käkade på Saigon och så joinade Max oss med sin epa. Vi funderade lite på hur vi skulle göra, drog och köpte hårfärg till mig och sen ställde vi epan hos en gammal klasskompis som bor i Almby och tog sen bussen tillbaka upp på stan.
Det blev en del fix haha men tillslut var vi vid Virginska skolan för att gå paraden! Det var riktigt maffigt att så många personer gick en parad över stan. Längst fram åkte en lastbil med DJ på och efter marscherade runt 1000 glada människor med massa flaggor. I de stora korsningarna hade polisen stängt av så alla bilar fick snällt stå och vänta. Framme i stadsparken var det ännu mer folk som dunkade musik, dansade och var allmänt glada. Enis var självklart framme vid scenen och dansade mest haha!
Vi kollade på massa show framträdanden som var riktigt roliga, träffade folk man kände och sen tog vi oss tillbaka till epan, tryckte in oss och åkte hem. Lyckad kväll.



SORRY, mer bilder en annan gång för min dator vägrar just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0